11 דברים שיהפכו אותך לעו”ד בולט מעל אחרים

בישראל יש קרוב ל-70 אלף עורכי דין. המספר הגבוה לנפש בעולם. אז מה יכול לבדל אותך מ95% מהאחרים? להלן כמה דברים שמאפיינים את עורכי הדין הטובים ביותר

1. יכולת לקבל החלטות קשות

התפקיד שלך הוא לאסוף ראיות, לנתח אותן, לקבוע אופציות פעולה ולקבל החלטה. אתה צריך להיות מסוגל לקבוע איזו אפשרות טובה יותר, בהתחשב בכלל הנסיבות, גם אם הבחירה מגיעה ל 50.1% בכיוון אחד, ו 49.9% בדרך אחרת. חשוב מחוץ לקופסא ונסה להיות יצירתי לפני קבלת ההחלטה

2. להכיר את התיק בצורה עיוורת

כשאתה יודע יותר על התיק שלך יותר מאשר כל אחד אחר לרבות הלקוח והצד השני אתה תמיד תהיה בעמדת יתרון. אין פרט לא חשוב. יש לתחקר את הלקוח ולעיין במסמכים כאילו זה תיק חייך. רוב עורכי הדין המעולים מציינים את התכונה “יסודיות” כתכונה המאפיינת ביותר שלהם. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים. לפעמים שורה אחת שפספסת במסמך יכולה להיות החשובה ביותר בתיק

3. להקשיב יותר ולדבר פחות

ההקשבה היא אולי אחת התכונות החשובות ביותר של עורכי הדין המובילים. הם מקשיבים ללקוח, מקשיבים לשופט ומקשיבים לצד השני. בהקשבה ניתן להוציא כל כך הרבה מידע ולהבין בין השורות לאן נושבת הרוח.

אנחנו כעורכי דין רגילים להתאהב בסיפור שלנו, אך הקשבה לצדדים אחרים יכולה לסייע לנו להבין שאולי הכיוון והאסטרטגיה שלנו צריכים להיות שונים.

4. שיפור התקשורת עם הלקוח

אחת התלונות השכיחות ביותר נגד עורכי דין היא שאינם חוזרים ללקוחות בזמן או בכלל. התסכול שלקוח יכול לפתח מכך שאינך חוזר אליו, יכול להוביל למרמור ואף להפסקת הטיפול שלך בתיק. יחד עם זאת, לקוח שמתקשר כמה פעמים כל יום ומלא בתלונות כרימון- לא לחשוש להעמידו במקומו ולקבוע לו גבולות- לדוגמא לבקש שהקשר מעכשיו יהיה רק במייל או לבקש שלא יתקשר יותר מפעם בשבוע ואם לא עומד בגבולות שהצבת לו ואתה מרגיש שהלקוח הפך למטרד שפוגע בעבודתך- תמיד קיימת האפשרות להתפטר מייצוג. חשוב גם לעדכן את הלקוח בכל התקדמות בתיק ובדבר עלויות, גם אם זעומות בעיניך שיחולו עליו. כמו כן אל תחשוש להודות בטעויות שעשית. לקוח תמיד יעריך את הכנות הזאת גם אם יכעס. הסבר לו כיצד ניתן לתקן. דבר אחרון- הראה הערכתך ללקוח ואכפתיות לתיק שלו ולדברים אישיים שסיפר לך.

5. להיות קשוח אך אדיב

זה חל גם על לקוחות וגם על עורכי דין שאתה עובד מולם. אנחנו נוטים להיות מעורבים מאוד רגשית בתיקים ולפעמים אנחנו מזדהים עם הלקוחות שלנו יותר מדי, אבלח חשוב מאד לעולם לא לבצע התקפות אישיות על עורכי דין אחרים ותמיד להיות מנומס. כנות, אדיבות וחוש הומור הוא משהו שמאפיין את רוב עורכי הדין המצליחים.

6. להתייעץ ולמצוא מנטור

לשים את האגו בצד ולהתייעץ עם קולגות ממשרדך או מחוצה לו. עצה טובה שווה לפעמים זהב. נסה למצוא “מנטור” ותיק ומנוסה ממך אשר בד”כ ישמח לשתף אותך בידע האדיר שצבר לאורך השנים.

7. רושם ראשוני קובע

גם כלל זה נכון בהתנהלות שלך מול לקוחות, עורכי דין ושופטים. איך שאתה לבוש והמשרד שלך נראה, קובעים לפעמים את היחס אליך.

שמור על לבוש מכובד וחדר מסודר תמיד. כולנו החלטנו בשלב כלשהו בחיים לוותר על עיסקה עם בעל מקצוע שנראה מוזנח או היושב בחדר מבולגן ולא נקי.

8. חשיבות הכתיבה 

השתמש בכותרות לדברים החשובים. זה עושה סדר בראש וזכיר יותר לכל מי שיקרא את זה. אל תחשוש להודות בטיעונים של היריב שאתה מסכים להם ואינם גורמים נזק לתיק שלך. נסה לכתוב בסגנון שנשמע אובייקטיבי ולא מרגיז. והכי חשוב- שמור על פשטות הכתיבה. לאף אחד כולל שופטים אין סבלנות לקרוא מליצות ושפה גבוהה כאשר אפשר להעביר את המסר בפשטות.

9. היה מעודכן

קריאה שוטפת של עדכוני פסיקה והשתתפות בהשתלמויות, ישמרו על החדות והבקיאות שלך בתיקים. אין גבול לידע ולהתפתחויות במקצוע וצריך להישאר תמיד מעודכן כדי שלא יוכלו “להתקיל” אותך בפס”ד שיצא לפני כמה ימים ומשנה את כל תמונת התיק.

10. התמקד בנישה

רוב עורכי הדין המצליחים החליטו להקדיש עצמם לתחום משפטי אחד ופתחו “משרד בוטיק”. קשה להיות בקיא ולשמור על עדכון שוטף במספר תחומים. ככל שתהיה נישתי יותר, תפתח שם גדול יותר כ”מומחה”. בכל תחום, בין אם זה רפואה, משפטים או עיצוב פנים, תמיד יעדיף הלקוח לבחור במישהו שהוא מומחה בתחום הספציפי שנדרש לו, על פני מישהו שעושה גם וגם וגם.

11. HAVE A LIFE

משפחה, חברים ותחביבים הם הדבר שישאיר אותך רעב להגיע ליום המחר עם תיאבון להצלחה. עורכי דין שעובדים עד מאוחר בלילה, מגיעים הביתה רק כדי לישון, וחוזרים מוקדם למחרת לעבוד, לא שומרים על חדוות היצירה ועל הנינוחות הנפשית אשר שעות הפנאי בבית או מחוצה לו מאפשרים. אם תשאלו את רוב עורכי הדין המצליחים לאחר שפרשו, על מה הם מצטערים, כמעט כולם ישיבו: שלא הקדשתי יותר זמן למשפחה ולתחביבים.

אהבת? נוכל לשלוח לך מאמרים דומים לאחר כניסתך לרשימת התפוצה שלמטה…