חמישה צעדים שיהפכו אותך לעו”ד מצליח ביותר

בישראל יש על פי הערכות כ-70 אלף עורכי דין. מספר דימיוני ובלתי נתפס. כנראה הגבוה ביותר בעולם ביחס לאוכלוסיה.

יחד עם זאת רק מעטים מאותם עשרות אלפי עורכי דין מוגדרים כמצליחים ביותר ואילו כל השאר נאבקים בשוק פרוע ותחרותי, מורידים מחירים, חלקם הופכים להיות כלבויניקים שעוסקים בכל תיק שמגיע לידיהם וכידוע – תפסת מרובה לא תפסת…

להלן חמישה צעדים שאם תבצע בקפדנות ובשיטתיות לאורך זמן, יהפכו אותך לעו”ד מצליח ביותר:

 

1. מיקוד וצמצום


להתחרות במשרד גדול שקיים עשרות שנים כנראה שלא תוכל, לכן הסיכוי שלך להתעשר הוא רק מלהיות משרד בוטיק נישתי ממוקד ובעל שם ולא להיות “כלבו” או סופרמרקט”.

כיום הלקוח המתוחכם, במיוחד בתיקים הגדולים, מחפש בעל מקצוע שהוא “מאסטר”, “עילוי”, “גורו”.

ככל שתהיה ממוקד יותר בנישה ספציפית ותשקיע את כל זמנך בה בלבד, כך תעלה את הערך שלך אל מול המתחרים ותיצור בידול שיגרום ללקוח הפוטנציאלי לרצות לעבוד איתך רק איתך ובכל מחיר.

אתה חייב להיות מעולה בנישה המשפטית שבחרת בה.

דוגמאות לעורכי דין שהפכו את עצמם לשם דבר תמצאו בקישור הזה

 

2. משרד בתל אביב

 

כדי להיות עו”ד שהוא מוקד עלייה לרגל ללקוחות מכל הארץ, חייבת להיות לך נוכחות בבירת העסקים של ישראל – תל אביב ורצוי מאד בסמוך לתחנת רכבת, כך שללקוחות תיחסך הדילמה אם ואיך להגיע אליך בשעות העומס.

ישנה חשיבות מיצובית עליונה לנוכחותך דווקא בעיר הגדולה ואם לא כסניף ראשי, אז לפחות כשלוחה נוספת.

נכון, אולי בבני ברק או רמת גן תמצא משרד זול יותר, אבל בעיניי הלקוח סביר להניח שתיתפס כפחות מצליח מעו”ד בעל משרד במגדל מפואר בת”א.

יהיה הרבה יותר קל יותר לשכנע לקוח פוטנציאלי חדש מנהריה, להגיע לתל אביב, מאשר לבני ברק. 

 

דוגמא למתחם עורכי דין שמאפשר לשכור חדרי ישיבות ועבודה בת”א באופן גמיש ובסמיכות לתחנת רכבת תמצאו בקישור הזה

 

3. ויתור על תיקים קטנים

 

חוק פארטו בכלכלה קובע ש 20 אחוז מהלקוחות מייצרים לך 80 אחוז מההכנסה.

מה עושים עורכי הדין העשירים? מוותרים על 80 אחוז מהתיקים שהרווח השולי מהם נמוך והם גוזלים המון זמן ואנרגיה ומשקיעים את כל הזמן שמתפנה בגיוס עוד לקוחות כמו 20 אחוז הגדולים והכלכליים ביותר.

כמובן שאי אפשר להודיע על התפטרות ל-80% מהלקוחות הקטנים, אך מנסים לכוון להבא ולאחר סיום הייצוג שלהם- רק לתיקים גדולים ומסרבים, למרות הפיתוי, לטפל בתיקים קטנים.

 

4. נטוורקינג והפניית לקוחות

 

נטוורקינג עם עורכי דין ובעלי מקצועות משלימים לשלך, יאפשר לך ליצור מערכת הפניות שמושכת אליך לקוחות “על טייס אוטומטי” כדי שלא תצטרך “לשרוף” את כל זמנך במרדף אחר הלקוח הבא. תפתח ותגדיל את מערכות היחסים ושיתופי הפעולה עם קולגות, כך שתקבל מהם הפניות מעולות של לקוחות שמוכנים לסגור איתך.

דרך חכמה מאד להרוויח ללא מאמץ היא הפניית לקוחות לקולגות תמורת עמלה- תפנה אליהם לקוחות טובים, שיזכו אותך בעמלה גבוהה ובהכנסה פאסיבית יפה.

בעבר היה מקובל לקבל ולתת שליש משכר הטרחה, אך כל הסדר אחר בינך לבין עוה”ד שהפנה אליך לקוח או שאתה הפנית אליו תיק – לגיטימי, ובלבד שהקשר בינכם יישאר חיובי ויעודד הפניות נוספות בעתיד.

 

5. שכירת שירותיו של גאון שיווקי

 

עורכי הדין רבים טובים במקצוע עצמו אך לא בשיווק. יחד עם זאת, כדי להיות עו”ד עשיר אתה חייב נוכחות מסיבית ברשתות החברתיות, בטלויזיה ובאתרי חדשות.

איך עושים זאת? למשרדים הגדולים יש מנהל שיווק או מנהל פיתוח עסקי INHAOUS, אך למשרדי בוטיק עדיף לעשות זאת באאוטסורסינג ולשכור יועץ שיווקי שמתמחה בעורכי דין ולהקדיש כל שנה לפחות 15% מההכנסות שלך לפרסום ויחסי ציבור ולא פחות מ-20 אלף שח לחודש. אין לך תקציב כזה? קח הלוואה מהבנק או שתישאר מחוץ למשחק של הגדולים והמצליחים ביותר.

יועץ שיווקי שמתמחה בעורכי דין ראו בקישור הזה

 

והכי חשוב – התמדה, התמדה ושוב התמדה בכל הפעולות הנ”ל. בהצלחה !

 

אהבת את המאמר? הירשם בתחתית העמוד למאמרים דומים נוספים